poniedziałek, 12 kwietnia 2010

Abarth Cromodora CD 30 (cz.1)


   Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem kupna innych felg do Malucha. Bardzo długo zastanawiałem się jaki wzór wybrać. Klasyczne BBS Mahle ze złotym środkiem niczym te spotykane w samochodach wyścigowych? Byłem nawet bliski  kupna takowych , jednakże coś mi mówiło , żeby wstrzymać się...zaczekać. Teraz wiem, że to była dobra decyzja. Po drodze nachodziły mnie różne myśli : „może bardziej tuningowe smoor lub rsl” ? To też nie to , zraziły mnie imitacje śrubek, nie lubię półśrodków w modyfikowaniu samochodów. Przeglądałem różne fora ze zdjęciami felg , w miedzy czasie przegapiłem okazje zakupu 3-częściowych felg niemieckiej firmy KTA za stosunkowo małe pieniądze.
    Któregoś dnia zobaczyłem aukcje felg Cromodora CD30 , znalem te felgi od dawna, jednak dopiero wtedy doszło do mnie, że to może być tym czego szukam. Nietuzinkowy dizajn, można by rzec jak na tamte czasy bardzo nowoczesny , bo felgi były produkowane w latach 70 i 80.  Jeżeli dodać do tego niska wagę i duża wytrzymałość, możliwość  zakupu okazała się niezmiernie kusząca. Pojechałem do Warszawy aby je obejrzeć. Niestety jedna sztuka miała duże ubytki w rancie , które nie sposób naprawić. Felgi są wykonane z proszku magnezowego , który pali się przy  spawaniu a wszelkie próby łączenia z aluminium kończą się spłynięciem srebrnego metalu z naprawianej powierzchni. Cena 1800 zł za praktycznie 3 felgi odstraszyła na dobre, tym bardziej ze dokupienie pojedynczej na zagranicznym portalu aukcyjnym to wydatek około 150 -250 euro. Zważając na to że dostanie kompletu ponad 30 letnich felg  w dobrym stanie za cenę, którą byłem w stanie przełknąć graniczy z cudem wybór padł na repliki tychże felg , wykonane z aluminium , różniące się niestety trochę od oryginału. Kiedy już miałem  finalizować transakcje , w ostatnim momencie zdecydowałem, że wpisze w wyszukiwarkę po raz ostatni  frazę ''sprzedam cromodora cd30'' i ku mojemu ogromnemu zdziwieniu udało się ! Na forum seicento.pl ktoś miał takie koła na sprzedaż ,w dobrym stanie bez ubytków za bardzo atrakcyjna jak na te felgi cenę! Pomimo późnej godziny wieczornej z biciem serca chwyciłem za telefon , szybkie spojrzenie na datę ogłoszenia i zmartwienie bo temat o sprzedaży  ''wisiał'' już 2 dni , głos w słuchawce jednak mówi ze ogłoszenie nadal aktualne , bez większego zastanowienia zdecydowałem się na kupno. Później nastąpiły nerwowe godziny oczekiwania, ''modlitwy'' aby nikt mi ich nie podkupił. Jak dostałem informacje, że kurier właśnie je zabrał , byłem spokojny. Okazało się, że moje obawy były uzasadnione, gdyż zaraz po wysłaniu do sprzedającego zadzwonił zainteresowany chcący kupić cromodory  za nawet dwukrotnie większe pieniądze, na szczęście byłem pierwszy, a felgi nie zostały wystawione na allegro , ani na żaden portal związany z starymi Fiatami. Tym samym stałem się posiadaczem wymarzonych kół , które oczywiście wymagają renowacji , którą krok po kroku będę opisywał na blogu.

To felgi, które kupiłem:  



Pierwsza przymiarka na jednym z nowych samochodów Arona:  




A to jako ciekawostka : wersja skręcana z fiata 131 racing , praktycznie niemożliwa do kupienia , a jeśli ktoś chciałby się ich pozbyć cena zapewne byłaby astronomiczna:



Repliki odlewane przez Pana Bogdana Wozowicza, kierowcy rajdowego konstruktora „Oberka”


Katalog felg Abarth Cromodora : 


 Z poważaniem 
RetroStrefa
 andrzej

12 komentarzy:

  1. Bardzo fajna felga. Maluszek powinien na niej ładnie wyglądać. Jaka opona na to powędruje?

    OdpowiedzUsuń
  2. 175/50 Bridgestone Potenza

    andrzej

    OdpowiedzUsuń
  3. Robią wrażenie :)

    Pozdrawiam, paula_sc

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na więcej fotek z przymiarki

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie jakbyś podał wymiary tych szpulek...

    OdpowiedzUsuń
  6. 5,5 x 13 ET 7 , szału z szerokością nie ma ale et ratuje sprawe , szkoda ze nie maja chociaz 6 cali...

    andrzej

    OdpowiedzUsuń
  7. hehe :p ciesz się że chociaż takie miałem ;)
    a tak nawiasem to opona 175 nie będzie odrobinę za wąska? ja tam waliłbym na to spokojnie 185 ;]

    Lisek

    OdpowiedzUsuń
  8. 175 jest za szerokie na tą felge, dla 175 optymalne jest 6 - 7 cali niekotrzy by powiedzieli ze od 7,5 w góre :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam...
    są to felgi magnezowe.... bardzo fajne leciutkie :) co do opon to w orginałach jezdzily z oponą 185/60r13
    (dziś jedyne godne opony w tym rozmiarze to według mnie TOYO R888 :p )

    takie felgi da sie wypolerować na lustro jak felgi aluminiowe ?!

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdzie można dostać kontakt do pana Wozowicza? Ewentualnie gdzie dostać repliki. Z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdzie można dostać kontakt do pana Wozowicza? Ewentualnie gdzie dostać repliki?

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam takie felgi nie odnawiane nie skatowane .
    Jak znalazł by się ktoś kto takie potrzebuje to rozważę rozsądną propozycję finansową
    nie będę odpowiadał na ofert typu dam 500.
    Tomek602656647

    OdpowiedzUsuń